Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Calibra a versenysportban
 
Calibra DTM 1995
A Német és a Nemzetközi Túraautó Bajnokságban (DTM és ITC) a '90-es évek elején az Opel Omega 3000 EVO 500 vesenyzett, amit 1994-től váltott fel a Calibra versenyváltozata. Ekkor még a Mercedes és az Alfa Romeo nyerték sorra a versenyeket. 1994-ben Keke Rosberggel az élen útjára indult a "Team Rosberg" csapat. Keke óriási népszerüségnek és bizalomnak örvendett, hiszen az autós versenysport szinte mindegyik formájában kipróbálta magát 1965 óta (Kart, Forma V, Forma 1, Sport-és Túraautó Bajnokság, stb.) A Calibra alapjaira és az Opel új 2.5 V6 motorjának felhasználásával épített versenyautó több fázisú fejlesztésen esett át az évek során, így az 1994-1995-ös évek még nem hoztak átütő sikert. 1995-ben Rosberg befejezte versenyzői pályafutását. Utolsó futamára 1995. október 15-én került sor, ekkor a csapat "Thank you - Keke" feliratú autókkal állt rajthoz, ezzel is tisztelegve a leköszönő pilóta-csapatfönök elött.
 
Rosberg utolsó futama 1995
1996. április 14-én Manuel Reuter az új, 500 lóerös Calibrával a Hockenheimringen megrendezett Rennsport-Festival-on megszerzett 1. helyezésével egy hihetetlen sikersorozatot indított el. Ebben az évben szinte nem volt olyan futam, ahol ne lett volna dobogós valamelyik Calibra. Sőt Helsinkiben, Nürnbergben és októberben a Hockenheimringen hármas gyözelmet értek el a DTM Calibra pilótái a "Team Joest" csapat égisze alatt.

 

A '96-os ITC sorozat versenyzöi



                 

                 

                 

Manuel Reuter gyöztes verseny Calibrájának legföbb adatai

 

Motor elöl, hosszában beépített V6-os motor, négy vezérmütengellyel és hengerenként 4 szeleppel
Hengerürtartalom 2498 ccm
Teljesitmény kb. 368 kW/500 LE (11650 rpm-nél)
Motorvezérlés Bosch-Motronic MS 1.9
Kipufogógáz szürés 3 utas katalizátorral
Eröátvitel hosszában beépített 6 fokozatú versenyváltó, 3-tárcsás szénszálas kupplung, 4x4 hajtás
Karosszéria Aerodinamikailag optimalizált acél karosszéria, behegesztett acél-bukócsövekkel, sok szénszálas kiegészítö spoiler, 3 részes benzintank rendszer
Fékek Hidraulikus 2-körös fékrendszer, Bosch 4-csatornás verseny ABS-szel, elöl 6, hátul 4 dugattyús monoblock megerösített alumínium féknyergek, kerekenként 2 betéttel
Kerekek 10J x 18" vagy 10J x 19" BBS versenyfelnik, Michelin gumik
Súly 1052 kg (a 12 kg-os fedélzeti kamerával együtt)
 
A gyöztes Calibra



Forrás : "Das Opel ITC '96 Champion-Set" kiadvány és a Team Rosberg újság 1995/1 kiadása