Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Limitál szériák

 Opel Calibra limitált szériák mindegyike sorszámozott - többek közt egy kis táblát rögzítettek a hamutartó fedélre a kiadás nevével & szériaszámával (nem mindegyiken volt, pl: Young, Color-on sincs ilyen). Kezdjük egy rövid áttekintő táblázattal:

Opel Calibra C20NE X20XEV C20XE C25XE X25XE C20LET összesen:
széria modell 114,630 17,000 59,996 8,661 1,548 13,292 215,127
Classic 529 456 - 347 - 143 1,475
Cliff 83 425 - 19 92 11 630
Color Edition 12,308 1,185 1046 265 7 365 15,176
DTM (& Keke R.) Edition 527 982 - 346 107 208 2,170
Last Edition - 733 - - 243 - 976
Special - 184 - - 148 - 332
Young 1207 956 - - 115 - 2,278
  129,284 21,921 61,042 9,638 2,260 14,019 238,164

Ezeket a kiadásokat általában véve a versenyeken szereplő modellek ihlették vagy néhány rendelhető (és drága) extra felszerelés megjelenése mint például a BOSE CD-s Hi-Fi - kerek mélynyomóval a pótkerékben.

Az alapfelszereléstől különböző spoilereket az Irmscher - az Opel gyári tuning cége - gyártotta (gyártja). Cliff Edtition (jobbra).
 Igazán szerencsésnek mondhatja magát az aki valamelyik még eredeti állapotban fennmaradt "Edition" tulajdonosa, hisz csak minden 11.dik Calibra tartozik ezek közé, nem beszélve az eltelt évek alatt elszenvedett veszteségekről. Ennek ellenére a német használtautó piacon szinte mindig fellelhető legalább 4-5 eredeti változat ezek közül (főleg 8v és 16v EcoTec motorral).

Mint ahogy fentebb említettem Vauxhall és Holden Calibra is készült szép számmal. Ezekből is készültek limitált szériák. (Vauxhall Calibra SE - SE9-ig) Az SE5 az európai DTM-hez hasonló felszereltsége és felnije volt. Az SE7-hez széria klíma és az Opel Classic Edition kerekei jártak.

 Az alábbi képes táblázatban összegyűjtöttem néhány Opel széria jellegzetes darabjait. Teljesség igénye nélkül, hisz rengeteg változat fordult elő. Még itt említeném meg, hogy egy interneten  talált dokumentum tanulsága szerint léteztek egyedi darabok is mint pl.: Last Edition 2.5 V6, nem 170LE-vel, hanem ~190-nnel vagy úgyszintén Last Edition az MV6-os Omega motorral (210LE + gyári chip tuning ~ 230LE, ez már jobban gyorsult mint a turbós széria). Turbós változat ESP-vel (menetstabilizátor, ami sosem volt széria, sőt rendelni sem lehetett). Én még nem láttam ezek közül egyet sem, nem vagyok biztos benne, hogy léteznek egyáltalán gyári kiépítésben. Rögtön szóljon aki tud például egy gyári MV6-os Calibra-át. Azonnal felkerül(het) erre az oldalra :-)
 Hatóságok is vásárolták a Calibra/Vectra Turbo modelleket üldöző kocsinak. Sőt 1994-ben pl.: a Vectra Turbo volt a 'Safety Car' a Forma 1-ben!

Classic
Cliff
Color
DTM & Keke Rosberg
Last Edition
Young