Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Karosszéria és alváz

 Ahogy arról már szó volt, a Calibra a Vectra padlólemezére épült. Nem ez az egyetlen hasonlóság. A GM hivatalos szerelési leírásaiban is "Vectra A" - 85-ös kóddal ellátott karosszéria változataként említik, nem mint önálló típust. Innen a az ön-ironikus poén, miszerint a Calibrások előszeretettel emlegeti a Vectrát "Calibra-sedan" néven. Komolyra fordítva a szót, minden vásárló jól jár a Calibrával, akinek nem probléma a kisebb csomagtér és az, hogy 4 fő szállítható a forgalmi tanulsága szerint is. Calibra főbb alkatrészei megegyeznek az "A" Vectráéval, tehát nincs gond a használt, olcsóbb alkatrészek beszerzésével sem.
 Anyagi szempontból egyetlen "veszélyesebb" része a kocsinak alakjából következik. Az első lámpák és lökhárító a Vectra alkatrészeihez képest akár négyszer annyiba is kerülhetnek.
 Ugyanakkor a formája az ami kupévá teszi. "De a  szépségnek funkciója is van" - fent egy korai Calibra koncepció rajza látható. Tetszetős vonalvezetésből a 0,26-os légellenállási tényező  adódik, ami   - amellett, hogy világrekord - még benzint is spórol a tulajdonosoknak, főleg nagy tempónál. A merev karosszéria jóindulatú viselkedést kölcsönöz az autónak - még a tizenéves példányok sem gyengülnek meg. És a keret nélküli ajtó még ma sem mondható átlagos megoldásnak. Minden autóban széria volt a hátsó-ablaktörlő is, amire szinte csak álló helyzetben van szükség - vagy még akkor sem mert indulás után alig marad vízcsepp a hátsó szélvédőn. Mai trendeknek is megfelelnek a kasztni vonalába "olvasztott" lökhárítók. Úgyszintén széria a Recaro sportülés. Elöl igen kényelmes, hátul elégséges helykínálattal bír az autó. Az 1994-es modell frissítés jót tett a típusnak. Esztétikusabb kárpitok voltak választhatók, többféle fényezési szín. Jobb lett a korrozió-védelme is (6 év átrozsdásodási-elleni garancia volt minden új Calibrára, már 1990ben is!), főleg a hátsó futómű alkatrészein illetve sárhányó íveken. Módosítottak a feliratokon és az Opel jel is bekerült a hűtőrácsba.
 
Méretek (mm)

Calibra

C20NE és C20NE 4x4
(csak a 1994 év vége előtti modellek)

Teljes hosszúság 4492
Teljes szélesség  1906
Teljes magasság
 + tetőantennával
 1320
1604
Tengelytáv 2600
Nyomtáv elöl
               hátul
1426
1446
Fordulókör átmérő (méter) 11.45 10.95
 A fenékmagasság az évek során változott - mely a kipufogó rendszer változásainak köszönhető. 1994 év végéig a Calibra fenékmagassága 126mm, ettől eltértek a 4x4-es változatok, melyeknek 131mm volt. Legalacsonyabb pont a kipufogó volt. Még ezek alól is kivételt képez a Turbo 4x4, mert annak fenéklemeze 120mm-re volt a földtől.
 '94 után 102mm-re változott a Calibra fenékmagassága, a Turbo-é pedig 122mm-re. Ekkor már a kipufogó a Calibrák legalacsonyabb pontja.
 A következő táblázat a Németországban érvényes szabályok szerinti hivatalos tömegeket adatokat tartalmazz - modell frissítés előttieket és utániakat is.
 
Modell Tömegadatok
(kg-ban)

Motor

Megengedett teljes gépkocsi tömeg Mechanikus váltó

Automata váltó

Üres súly
Mechanikus váltó

Automata váltó

Calibra C20NE (94 után)
C20XE
X20XEV
C25XE
1610 (1635)
1635
1670
1745
1645 (1665)
-
1700
1765
1190 (1215)
1215
1250
1325
1225 (1245)
-
1280
1345
Lég-
kondicionálóval
C20NE (94 után)
C20XE
X20XEV
C25XE
1640 (1665)
1665
1700
1775
1675 (1695)
-
1730
1795
1220 (1245)
1245
1280
1355
1255 (1275)
-
1310
1375
Calibra 4x4 C20NE
C20XE
C20LET (94 után)
1690
1735
1735 (1760)
-
-
-
1270
1315
1350 (1375)
-
-
-
Lég-
kondicionálóval
C20NE
C20XE
C20LET (94 után)
1720
1765
1765 (1790)
-
-
-
1300
1345
1380 (1405)
-
-
-

 Ahogy legtöbb ilyen kategóriájú autótípus, úgy a Calibra is remek optikai-tuning alany (is). Egy viszonylag olcsó kupé - manapság, használtautó révén - sokan szinte "csak azért" veszik mert "kezdeni akarnak vele valamit".

 Vannak akik a komoly átalakítástól sem riadnak vissza (jobbra). Azon lehetne vitatkozni, hogy az ilyen autót egyáltalán még Calibrának lehet-e nevezni...
 Egyesek meg csak a modellpalettát "bővítették" lenyitható tetős, - cabrio - változattal. Nem is rossz... vajon sokba kerülhetett? Az ember fantáziájának csak a pénztárcája és a jó ízlés szabhat határokat.
(lent)


Calibra tulajdonképpen mindvégig csak egy karosszériával készült. A limitált szériákon is csak a spoilerek voltak átdolgozva némileg. A még ma is kapható - Irmscher lég-terelőkből nincs olyan nagy válasz-ték, de hibátlanul illenek a kocsi alkatrészeihez, hisz ez a gyári "tuning". Jó alternatívát és minő-séget kínál például a 'Reiger' és a 'Lenk Opel' egyaránt.


 Végül pedig egy tipp azoknak akik nem szeretnék, hogy autójuk 2-3cm-nél messzebb legyen az aszfalttól, de útpatka mellé is kénytelenek parkolni. Calibra "Lamborghini ajtókkal". Nem egyszerű az átalakítás, de biztos mindenki felfigyel ránk, ha így szállunk ki a kocsinkból.
 Persze semmi sem kötelező és lássuk be, már egy tíz év körüli gyári állapotú, hibátlan fényezésű példány is lehet érték - főleg gazdájának.