Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Sajnos ezen a téren is bizonyíthatott már a Calibra. Jó pár darabot törtek már össze az évek során és azt hiszem kijelenthetem, jól vizsgázott a típus az életben.

 Az aktív biztonsági elemek közül a hárompontos biztonsági övek, az ABS (blokkolásgátló) és az első-hátsó tárcsafék minden modellbe széria tartozék. Mint arról már szó esett a futómű igen semleges viselkedésű, és ebben partner a merev karosszéria, ami remekül összefogja azt. Az összes turbós változatba legalább egy légzsák került, majd 1994 év vége után ez minden Calibrában széria, épp úgy mint a patronos övfeszítők. A V6-ba alapfelszereltség része a kipörgés-gátló is. Gyalogos védelem része az ütközéskor tartójukból kiakadó visszapillantó tükrök.
 Az autóban van "vas" rendesen, és frontális ütközésnél az első futómű is további védelmet nyújt. A 4x4-es változatok első osztóműve az alváz alá csúszik, a kardántengely lefelé hajlik,  végső esetben, törik el. A nem túl magas, de erősen ívelt oszlopok borulás közben több fordulatot is kibírnak, hagyva elég helyet a bent ülőknek az ülés és a tető közt. Minden üveg biztonsági üveg.
    

 Vezetés közben azért mégiscsak a sofőr tehet a legtöbbet a biztonságért. Németesen komoly - már már vicces - kezelési útmutató is tartalmaz néhány megszívlelendő tanácsot. Részletek a gépkönyvből: "A közúti forgalomban csak felelősségteljes vezetési stílussal lehet biztonságosan közlekedni. ... Ne engedjen a veszélyes vezetési stílus csábításának."