Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó általános paraméterei

Cikkek

Motor technika 7

2007.12.20

Feltöltés II. rész
A twin-turbó technológia magját a motor két feltöltőn keresztüli feltöltése képezi, melyek a biturbó technikával ellentétben nem párhuzamosan, hanem sorosan dolgoznak.

 

Motor technika 6

2007.12.20

Feltöltés I. rész
A motor teljesítményének növelésére a tervezőknek három lehetőségük van: a hengerek lökettérfogatának növelése, a fordulatszám növelése és a közepes gáznyomás növelése

 

Motor technika 5

2007.12.20

Szívó-és kipufogó rendszerek
Egyrészt a motorteljesítménnyel, másrészt a kipufogógáz minőségével szemben támasztott növekvő igényekkel együtt nőtt az elvárás a szívórendszerek és kipufogórendszerek gondos beállítására is.

 

Motor technika 4

2007.12.20

Égésterek és szelepek
Magának az égéstérnek a nagyságát a hengerfuratnak és a meghatározott sűrítési aránynak a méretei határozzák meg, az alaknak viszont lehetőleg segítenie kell a keverékörvénylést.

 

Motor technika 3

2007.12.20

Szelepvezérlés
A fogasszíj könnyű és zajszegény, nem igényli az üzem közbeni kenést, ezen felül olcsó alkatrész. Így nem csoda, hogy elég gyorsan kiszorította az olajban futó vezérműláncot.

 

Motor technika 2

2007.12.20

A hengerfej
A be- és kieresztő csatornák, az égésterek és a szelepszabályzás a motor azon részei, melyek alapvetően felelősek a gázcseréért. Ezért elrendezésükkel és konstrukciójukkal mérvadóan felelősek a motor teljesítményéért.

 

Motor technika

2007.12.20

Motorszerkezetek
A belső égésű motorok történelmében csak három szerkezeti alaptípusnak sikerült máig fennmaradnia: a soros motornak, a boxer-motornak és a V-motornak.

 

Cikkek, leírások 2

2007.12.20

Sport vezérműtengelyek

 

Cikkek, leírások

2007.12.20

.Lexmaul Kompresszor-Kit
Teljesítménynövelés az Opel 2 liters, 16 szelepes C20XE motorokhoz és
egy rövid áttekintés a kompresszor működési elvéről

 

Menettulajdonság motoronként

2007.12.20

Menettulajdonság motoronként
Fogyasztás.
Végsebesség.
Gyorsulás.